door JBN voor JBN – 9 oktober 2013

sh.kempenaar@gmail.com Geen categorie Leave a Comment

Het is inmiddels een waardevolle traditie geworden: JBN-leden presenteren voor eigen leden. Ze delen hun kennis, doen ervaring op met presenteren en leden leren over specifieke onderwerpen. Altijd heeft het te maken met ondernemen. Deze keer was het de beurt aan Anke Algera van BRISK Advies en Lieke Bakker van Studio eLBee. Anke vertelde over uitstelgedrag, Lieke over huisstijlbewaking. De bijeenkomst vond plaats bij de Kamer van Koophandel in Leeuwarden.

Uitstelgedrag
Anke Algera liet ons nadenken over uitstelgedrag. Wat stellen we uit, waarom en wat is de juiste aanpak? Uitstellen kan te maken hebben met iets niet leuk vinden, er onzeker over zijn, impulsiviteit of met het feit dat ‘je nog tijd genoeg hebt’. In de sessie bleek dat ondernemers vaak doe-ers zijn. Uitstellen gebeurt niet zo vaak, maar het feit dat we soms wíllen uitstellen, was wel herkenbaar.

Komt het uitstelgedrag doordat je ergens onzeker over bent, vraag dan hulp, zorg voor optimisme. Vind je het werk gewoon niet leuk, zorg dan voor een stok achter de deur zodat je het wel moet doen. Of hou je aan DERK: Doe Eerst Rot Klussen. Doe je iets niet omdat het nog ver in de tijd ligt, kijk dan naar een aanpak in stapjes. Deel het op in onderdelen. Schrijf een lastige offerte bijvoorbeeld in stukjes. In het dagelijks leven geeft Anke trainingen over timemanagement met alles wat daarbij hoort. Voor meer informatie: http://www.briskadvies.nl

Huisstijlbewaking
De workshop van Lieke Bakker ging over huisstijlbewaking. Alles heeft te maken met huisstijl en eigenlijk moet je bij alles nadenken hoe je overkomt. Het gaat niet alleen om jouw visitekaartje, maar ook om communicatie, gedrag etc. Jouw auto zegt iets over jou, maar ook je schoenen, zelfs je portemonnee. En, niet te vergeten, jouw gedrag op social media. Mensen vormen zich in 5 seconden een beeld. Heb je 1x een bepaalde reputatie dan kom je daar moeilijk weer van af. Het is ook belangrijk te beseffen waar jouw doelgroep zich bevindt. Is dat op social media, dan  moet jij daar ook zijn en praten en doen in hun taal. Voor een ondernemer is het belangrijk om zich hiervan bewust te zijn. De aanwezigen in de workshop mochten hierover nadenken door te noteren wat voor hen belangrijk is en met welke dingen ze naar buiten treden. Met haar eigen Studio eLBee begeleidt Lieke bedrijven in het ontwerpen van een huisstijl die bij hen past. Voor meer informatie: http://www.studioelbee.nl

Geef een antwoord

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.